Ogromny sukces singapurskiej organizacji MMA.
Organizacja ONE FC w ostatnich latach przeżywa wielki rozkwit: coraz więcej gal, kontraktowanie jeszcze bardziej rozpoznawalnych zawodników MMA a także K-1 czy Muay Thai, umowy z wielkimi stacjami telewizyjnymi. Nic więc dziwnego, że organizacja pnie się w rankingach oglądalności eventów a także rozpoznawalności samej marki na całym świecie.
W niedawno opublikowanym rankingu Nielsena, ONE FC znalazła się w czołowej dziesiątce największych organizacji sportowych na świecie.
Thank you to the greatest fans in the world! According to @nielsen, ONE is now amongst the top 10 biggest sports media properties in the world in terms of viewership. The 2020 Nielsen industry report is available for download on its website >>> https://t.co/2RqRT2K6xj #gratitude pic.twitter.com/a6ohhP57bU
— Chatri Sityodtong (@yodchatri) May 23, 2021
Największy wzrost ONE Championship odnotował pod względem liczby obserwujących na cyfrowych platformach społecznościowych jak Facebook, Instagram i YouTube – aż 113%. To znacząco większy wzrost niż w przypadku np. Formuły 1. W sumarycznym rankingu skumulowanego zasięgu organizacja zajęła trzecie miejsce – za angielską Premier League i Ligą Mistrzów UEFA.
W rankingu pojawia się także UFC, która znalazła się na szóstej pozycji. Autorzy rankingu podają, że ranking odzwierciedla liczbę unikalnych widzów, którzy dostosowują inne aktywności by obejrzeć co najmniej minutę sportowych zmagań emitowanych przez daną organizację.
ONE FC została założona w 2011r. przez Chatriego Sityodtonga. Organizowała gale m.in. w Malezji, ZEA i na Filipinach. W swojej działalności przykłada wagę do promocji rodzimych zawodników, ale nie stroni od angażu np. weteranów UFC.