Zapowiedź Conora McGregora, że UFC 264 ustanowi nowy rekord oglądalności dla organizacji, nie spełniła się. Rekord był jednak bardzo blisko.
UFC 264, które odbyło się w sobotę w T-Mobile Arena w Las Vegas, zawierało w głównej walce wieczoru trylogię Dustina Poiriera (28-6 MMA, 10-4 UFC) z Conorem McGregorem (22-6 MMA, 10-4 UFC). Był to bardzo oczekiwany pojedynek po tym, jak każdy z nich zgarnął zwycięstwo przez nokautów poprzednich walkach, i jasne jest, że skupił na sobie uwagę świata sportu i rozrywki.
Według raportu Sports Business Journal, UFC 264 przyciągnęło 1,8 miliona widzów, z czego około 1,3 miliona w kraju za pośrednictwem ESPN+:
„Wyniki oglądalności UFC:
Sprzedaż PPV wyniosła nieco poniżej 1,8 miliona w skali globalnej. Dana White powiedział o tym na konferencji prasowej po gali.
Powiedziano mi, że 500,000 z tych subskrypcji pochodzi z zagranicy, co oznacza, że ESPN+ zanotowało około 1.3 miliona sprzedanych PPV.
ESPN oglądało średnio 1,615 mln widzów podczas wstępnych walk (godz. 20.00-22.00). Jest to wynik o 11% lepszy niż w przypadku ostatniej gali UFC PPV z Conorem McGregorem w styczniu (1,454 mln widzów). Był to najchętniej oglądany program ESPN w sobotę.
Karta przedwstępna na ESPN ( godz. 18:00-20:00): 830,000 widzów.”
UFC ratings notes:
— John Ourand (@Ourand_SBJ) July 13, 2021
PPV buys came over just under 1.8 million globally. Dana White said as much at the post event press conference.
I'm told that 500,000 of those buys came from international, which means ESPN+ logged around 1.3 million buys.
ESPN averaged 1.615 million viewers for the prelim fights (8-10pm). That’s 11% better than ESPN’s most recent UFC PPV Prelim with Conor McGregor in January (1.454 million viewers). It was ESPN's most viewed program of the day on Saturday.
— John Ourand (@Ourand_SBJ) July 13, 2021
ESPN’s early UFC prelim coverage (6-8pm): 830,000.
— John Ourand (@Ourand_SBJ) July 13, 2021
Obecność McGregora na UFC 264, który przegrał z Poirierem przez TKO w pierwszej rundzie po tym, jak nie mógł kontynuować walki po pięciu minutach z powodu złamanej nogi, sprawiła, że było to wydarzenie uświetnione obecnością wielu gwiazd i celebrytów.
Na gali pojawiło się wiele znanych osobistości, które chciały obejrzeć zmagania McGregora, a dzięki 20 062 widzom na trybunach organizacja zarobiła 15 759 800 dolarów za bilety.
To była niesamowicie udana noc, a John Nash z Bloody Elbow, który zajmuje się biznesową stroną tego sportu, wskazał, że UFC zakończyło tamtą noc licząc duże pieniądze.
In the US that's a mil over their ESPN+ threshold, so an extra $35-40m on top of their ESPN guarantee. UK PPVs lower the inter'll average but that would still probably add another $15m there. Throw in gate & other non contracted revenues & UFC 264 probably did almost $100m total. https://t.co/rcQ7MLenNO
— John S. Nash (@heynottheface) July 13, 2021
McGregor zgadywał przed UFC 264, że jego zdaniem wydarzenie może przekroczyć rekord pay-per-view wynoszący 2,4 mln za jego walkę z Khabibem Nurmagomedovem na UFC 229 w październiku 2018 roku. Nie do końca udało się to osiągnąć, ale 1,8 miliona uczyniłoby to drugą najlepiej sprzedaną galą w historii UFC, przesuwając się tuż przed galą UFC 257 z rewanżem Poirier vs. McGregor 2 w styczniu, która sprzedała 1,6 miliona PPV.